DE GEPENDAM..

Op een winderige, om niet te zeggen stormachtige, zaterdagmiddag besloot ik om naar de haven te gaan, in de hoop dat er een stevige golfslag te zien was. Voor ik op de plaats van bestemming was, hoorde ik de sirenes van politie en ambulance. Ze reden naar de Gependam, waar de de charterschepen aangemeerd lagen. Toch nieuwsgierig ging ik kijken wat er aan de hand was. Het was erg druk en behulpzame handen wezen het ambulance personeel en politie de weg.

_DSC5197 kopie

Ik ben verder gegaan, want ik wilde niet als een soort ramp fotograaf rondhangen op de plek des onheils. De volgende dag hoorde ik dat het een zeer ernstig  ongeluk was.

_DSC5224 kopie

Er stonden  mensen met elkaar te praten over wat er aan de hand zou kunnen zijn.

_DSC5227 kopie

De hond werd uitgelaten, de gewone dingen gaan toch door.

_DSC5228 kopie

Een half uur later lag de Gependam er vrijwel verlaten bij..

Het water klotste, de windmolens draaiden, de zon op het water en boven dat alles een prachtige wolkenlucht.

_DSC5200 kopie

***

_DSC5231 kopie

De schepen vanaf de andere kant van de Gependam.

_DSC5202 kopie

En toen ik me omdraaide zag ik een stukje van de Harlinger steiger, ook daar lagen charterschepen.

Diezelfde middag vaarden ook de beide reddingsboten meerdere keren uit, maar daar heb ik al eerder een log over gemaakt.

