KLIPPERRACE ENKHUIZEN

Afgelopen zaterdag was de start van de 39e klipperrace.  Tot mijn spijt was de lucht (bijna) egaal grijs en op de een of andere manier zijn de foto’s onscherp op een enkele uitzondering na!     😦

Niet getreurd ik heb in mijn archief nog bakken vol van 2011 en 2012.

In 2011 woonde ik net 1 dag in Enkhuizen, toen ik door een vriendin geattendeerd werd op de race. Het weer was wat dreigend en af en toe viel er een bui. Toch op pad gegaan met als resultaat prachtige luchten. Wat een leuk begin was dat!!!   🙂

klipperrace_18 kopie

Voor anker en wachten op het startschot

****

klipperrace_30 kopie

‘Een schip met zure appels’

****

klipperrace_32 kopie

****

klipperrace_37 kopie

De zeilen gehesen, het anker gelicht.

****

klipperrace_62 kopie

De zon in de zeilen en het haar in de wind.

****

In 2012 zag het er zo uit…..

klipperrace 2012_1 kopie

Nog geen schip in zicht…

****

_DSC3577 kopie

****

klipperrace 2012_15 kopie

Op weg naar de startplaats…

****

klipperrace 2012_25 kopie

Op naar Stavoren, of Medemblik of toch naar Urk….

****

klipperrace 2012_36 kopie

Bye bye, behouden vaart.

****

