VLINDERS

Doordat ik geen tuin meer heb moet ik naar een vlindertuin om ze te fliepsen.

Dat is  afzien, warm en de vlinders lijken wel ADHD te hebben, ze zitten geen moment stil en als ze dat wel heel even doen, komen er net weer mensen langs. Dàg vlinder!  Eigenlijk moet ik eerst naar de drogist om een kilo geduld te kopen, want dat heb ik echt niet.  😀

In mei was ik in Blijdorp en afgelopen donderdag in Vlindorado, een kas in Waarland. De foto’s zijn van deze twee sessies.  Ik begon in Waarland met de macro lens, nou da ’s echt geen doen. De Tamron 18-270 mm had ik gelukkig bij me, maar die is niet zo lichtsterk én het was tamelijk donker in de kas. Hoewel ik niet zo heel tevreden ben, plaats ik ze toch. Al die moeite voor niks is ook niks….   🙂

Helaas niet op de bijbehorende bordjes gelet, dus ze zijn wat mij betreft naamloos….

 

_DSC7730 blijdorp dierentuin kopie

 

_DSC7732 blijdorp dierentuin kopie

 

_DSC7745 blijdorp dierentuin kopie

 

_DSC7750 blijdorp dierentuin kopie

Heel goed kijken, er zit er een te wapperen tussen het glas en een plantenschotel.

 

_DSC7751 blijdorp dierentuin kopie

 

Niet scherp, maar een kijkje in de binnen/buitenkant van de vleugels. Deze 5 zijn in Blijdorp gemaakt met de Tamron 18-270 mm

 

_DSC8729 kopie

bovenstaande met de Tokina 100 mm, in de Vlindorado.. met een vleugje blauw van de binnenkant…

 

_DSC8740 kopie

 

_DSC8763 kopie

 

_DSC8765 kopie

Deze hing nog net in de poppenkast, ik geloofde niet dat ie leefde en echt is, maar dat is ie dus wel…opgezocht , helaas geen naam erbij…  UP-DATE: HET IS EEN ATLASVLINDER, met dank aan Bep Agterberg!!

