DE WIND IN DE ZEILEN

De Enkhuizer Klipperrace is een, sinds 1975, jaarlijks georganiseerde wedstrijd voor klippers en vergelijkbare schepen.

De race bestaat uit twee onderdelen, de Drie Steden Race en de Olympische baan.
Zaterdag 11 oktober 2014 werd de Drie Steden Race gevaren.
Er werd gestart met de spectaculaire ankerstart in het Krabbersgat bij Enkhuizen.
Vervolgens moeten twee van de drie daartoe aangewezen boeien worden gerond. Deze boeien liggen bij Medemblik, Stavoren en Urk.
De finish is in het Krabbersgat.

_DSC9089 kopie

 ik was vroeg en er lag nog maar 1 schip voor anker, de 2e komt er net aan..

 

_DSC9094 kopie

Opeens wordt het drukker… ik geniet van de mooie silhouetten van de schepen..

 

_DSC9097 kopie

en dit is nou tuig…..   🙂

 

_DSC9106 kopie

zelfs de vuurtoren is bemand..

 

_DSC9113 kopie

Riet stond voor mijn neus….

 

_DSC9119 kopie

een botter uit Bunschoten kwam ook een kijkje nemen…

 

_DSC9129 kopie

het sein heeft geklonken en de zeilen worden gehesen…

 

_DSC9131 kopie

bijna opgetuigd…

 

_DSC9135 kopie

fantastisch toch…..

 

_DSC9142 kopie

genieten…

 

_DSC9147 kopie

terug in de tijd…

 

_DSC9151 kopie

nog eentje…

 

_DSC9152 kopie

er was weer veel belangstelling…

 

Tja het is een lang blog geworden, maar dit was de 4e keer dat ik dit zag en opnieuw heb ik heel erg genoten van het schoons..

