OOSTVAARDERSPLASSEN 2

Dit deel gaat over de zwaluwen die ik in de Oostvaardersplassen zag.  Er zat een jong op een brugleuning en de ouders kwamen om de beurt hem ‘moed inspreken’, (dacht ik). Dat gaf mij de gelegenheid om op mijn gemak de zwaluwen te fliepsen. Ik heb de foto’s gecropt, want ik kwam net een stukje lens tekort.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dit oeverzwaluwen zijn, ze scheerden over het water om insecten te vangen.

NB de Oeverzwaluwen, blijken Boerenzwaluwen te zijn…

***

oostvaardersplassen-1985 kopie***

oostvaardersplassen-1987 kopie

***

oostvaardersplassen-1989 kopie

***

oostvaardersplassen-1990 kopie

***

_SAM2025 kopie

dit nest zag ik in de spoortunnel, de ouders vonden het niks dat ik daar stond te fliepsen en probeerden mij weg te jagen…

***

oostvaardersplassen-2028 kopie

***

Samsung NX30, Samsung f/4-5.6, 50-200mm

