EEN VREEMDE VOGEL

 

In augustus ging ik naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Leuk dacht ik, maar er waren nog véél meer mensen die een dagje dierenpark wel zagen zitten. Tjonge wat was het druk! In een file schuifelen over de brug bij de berenkuil. Nah, niet zeuren het was prachtig weer en ik zag hele, door mij nog nooit eerder gezien, vreemde vogels. Helaas ben ik vergeten op het bordje te kijken wat voor vogel dit is. Hij had een witte dode rat, daar ‘speelde’ ie eerst mee. Ik heb niet gewacht tot hij hem ging oppeuzelen, ik vond het zo bizar!

***

vogel met rat-2214 kopie

***

vogel met rat-2218 kopie

***

vogel met rat-2217 kopie

de rat was (gelukkig) echt hartstikke dood….

***

vogel met rat-2219 kopie

***

Ik heb deze vogel niet kunnen vinden op www, wie het weet mag het zeggen. Het raadsel is opgelost door Edward McDunn en Frans Hoogstraten. Bedankt mannen!

 

Zuidelijke Hoornraaf- Bucorvus Leadbeateri.

De zuidelijke hoornraaf of zuidelijke grondneushoornvogel leeft in Afrika, en wel het deel onder de Sahara. De vogel is over het algemeen zwart. Hij heeft niet echt een hoorn op de snavel, hooguit een knobbel. Hij is een omnivoor, maar eet meestal dierlijk voedsel. Dat bestaat uit vogeltjes, reptielen, amfibieën en insecten.

Bij gevaar blijken ze heel goed te kunnen vliegen.

 

 

Samsung NX30 Samsung 50-200mm,  f/ 4-5.6

