STREEKBOS

Het Streekbos is een recreatiebos dat gelegen is net ten noorden van Bovenkarspel en ten westen van Enkhuizen. Het bos ligt voor een groot deel in de gemeente Stede Broec, maar het meest noordelijke deel ligt in de gemeente Medemblik.  (Wikipedia)

_DSC1084 kopie

Genoeg te zien en te fliepsen. Het kost me alleen een ‘beetje’ moeite om bv libellen te spotten!   😀

Helma: ‘Kijk daar zit een libelle, zie je het?’ Ik: ‘euhhhh, nee’, Helma weer:  ‘kijk daar zit ie, zie je het nu?’  Zo ging het nog even door, toen ik hem eindelijk zag, was ie al bijna dood (grapje). Hij zat  niet echt in een mooie positie, maar….een kinderhand is snel gevuld!

***

_DSC1302 kopie

***

_DSC1300 kopie***

_DSC1297 kopie

klein geaderd witje…

***

_DSC1109 kopie

Het spotten van de blauwtjes ging hetzelfde als bij de libellen. Ik blij dat ik toch een ‘opgevouwen’ blauwtje heb gezien én gefliepst.

***

_DSC1105 kopie

Als je héél goed kijkt, zie je net als ik, een vlinder tussen de klaver. Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat het een kleine vos is.

***

_DSC1100 kopie

***

foto’s gemaakt: 28-06-’16

