STRUINEN DOOR HET STREEKBOS

Op de fiets naar het Streekbos. Het was eigenlijk al te laat om vlinders of libellen te spotten. Maar er staan genoeg ‘gewone’ bloemen tussen het gras. Fleurig en kleurig ziet het er uit, de vogels zingen, de kikkers kwaken, maar ik zag ze helaas niet.

***

***

Schijnpapaver?

***

Niet al te beste foto, veel te ver, maar ik had nog nooit eerder een ‘wiel’ gefliepst.  Ik heb flink moeten croppen.

***

Ik hoopte een ijsvogel te zien, maar het was een alleenstaande eend.    😦

***

Paardenbloem.

***

Hij/zij was net weg, jammer….!

***

Boterbloemen van bovenaf…

***

Witte klaver.

***

Sneller dan het licht.

***

De kikkers lieten zich wel horen, maar ik kreeg ze niet te zien.

***

foto’s gemaakt 28 mei ’17

17 thoughts on “STRUINEN DOOR HET STREEKBOS

  1. Mooie serie Marjolein.
    Jammer dat je de uitsluipende libel niet hebt gezien en de ijsvogel ook niet.
    Ik vind de boterbloemen heel erg mooi.
    Groetjes van je buuf uit een zonnig, maar benauwd Enkhuizen.

  2. Een heel mooie serie Marjolein, ik vind die papaver heel goed geschoten. Tja die libel….als de lens te kort is….sta je inderdaad te ver weg.. 🙂 . Gewoon door blijven struinen…dan komt die ijscogel vanzelf wel..groetjes Leo.

  3. Hi Marjolein,

    Meteen die eerste foto al, daar wordt je toch vrolijk van.
    Een explosie in het geel.

    En okay geen ijsvogel, maar wacht maar tot het winter wordt en deze eend op het ijs staat dan is het een ijsvogel 🙂 🙂

    En dan dat wiel van de juffers, altijd een fantastisch moment en ze staan er duidelijk op.
    Volgende keer wel ff waarschuwen dat het een 18+ foto is want ik zit nu met rode oortjes te kijken 🙂 🙂

    Blijf jij maar lekker door struinen want je laat veel moois zien.

    Fijne dag en LG, Karina

    • Hi Marjolein,

      Dank je wel voor je toffe reactie over de inspiratie.
      Zeker doorgaan met spelen en oefenen hoor met de oude lensjes.
      Ik heb er net in mijn pauze weer een gescoord op marktplaats.
      Wat hebben we toch een toffe hobby.

      LG, Karina

  4. ohhhhh dat was een heerlijk struinen hé, genieten met hoofdletter,
    lekker Marjolein, jammer dat de libel net weg was,
    volgende keer beter:-)
    wat is het overal intens mooi hé

    xxx

  5. Hoi Marjolein
    Weer een heerlijke serie van lekker struinen in het bos heerlijk is dat en dat het genieten was zie je aan de foto’s lekker divers
    De lenzen waar ik mee fotografeerde zijn heel oud 50a60 jaar maar het glaswerk is perfect je moet wel alles handmatig doen maar dt is dan weer echt fotograferen Het zijn een Helios Meyer-optik en een super Takumar en allemaal lichtsterk echt super lenzen en dat voor weinig geld een adapter erbij en je hebt een toplens
    Groetjes en een fijne week
    Janny

  6. Heerlijke foto’s Marjolein. Groen (mijn favoriete kleur) met zoveel extra’s. En die eend kijkt grappig 🙂 .lieve groetjes uit nu ook zonnig TeHoro, Hanneke

  7. Hoi baardvrouwtje Marjolein,
    die ijsvogels gaan we samen nog wel zien. Nu hadden we in ieder geval een uil hihi…
    Prachtig zijn je foto’s van de boterbloemen. heel sfeervol en mooi weergegeven.
    het larvenhuidje van de libel kon je ook mooi vastleggen ent als de klaver.
    Een mooie genietserie.
    Garoetjes van het andere baardvrouwtje, Helma

Geef een reactie

