STRUINEN DOOR HET STREEKBOS 2

Pffft warm, bijen zoemen, vogels zingen, kikkers kwaken, kortom het lijkt de Kalverstraat in Amsterdam wel…    😀

Ik heb nog een paar, niet al te beste, struin foto’s, dus die post ik. Weggooien kan altijd nog!

Ik las een artikel in een fototijdschrift over foto’s die niet helemaal scherp zijn, of op een andere manier niet zijn zoals je zou willen. Dat we geneigd zijn ze weg te gooien en ze vooral niet laten zien, omdat het allemaal om perfectie draait en imperfectie uit de boze is! Zoals bv de druppel, of de laatste foto. Die is niet scherp genoeg, maar ik vind zelf de compo wel mooi. Nou ik ben benieuwd of er nog meer blogs volgen met niet alleen maar super foto’s!

***

***

In het gras tussen de boterbloemen zag ik een klein dauwdruppeltje. (Tis ff zoeken, maar dan heb je hem ook.) Ik was van plan de druppel te croppen, maar daar heb ik van afgezien. De druppel in zijn omgeving laten, leek me leuk.

***

 Voor Ellen Slort een slak gefliepst! Slakken zijn haar specialiteit.

***

En dit is de hekkensluiter.

***

foto’s gemaakt 28 mei ’17

13 thoughts on “STRUINEN DOOR HET STREEKBOS 2

  1. de scherpte valt net op de druppel, goed toch, al had ik de bovenste helft van de foto weggesneden, maar dat is ook maar mijn gedacht
    bij mij zijn het nooit super foto’s, maar juist goed genoeg of net niet goed genoeg :-))

  2. Perfectie …. of … imperfectie…..Wat maakt het uit….Het draait toch allemaal om het fotograferen…..RESULTAAT=”waar ben ik mee tevree of wat wil ik laten zien..”

  3. een mens moet doen wat íe zelf mooi vind, ik stoor me niet aan scherpte of onscherpte, tenzij het gewoon een “slechte” foto is en akelig om naar t e kijken:-)
    dan is ’t wat anders, maar dat heb ik hier nog niet 🙂

  4. Beauty is in the eye of the beholder.
    Nu ben ik op dit moment the beholder en ik zie beauty 🙂
    Meteen je eerste foto al, ik vind hem TOP, het lijkt wel een 3D opname.
    Het pluimpje is super qua scherpte en lijkt geheel los te komen van zijn mooie softe achtergrond.
    Ook je druppel is goed duidelijk en geeft het beeld juist omdat je hem niet gecropped heb dat hij verstoppertje speelt in het bos.
    Een foto met een verhaal dus (+ verrukkelijk bokeh).
    En de andere twee, slak en hekkensluiter…… gaaf toch, scherp waar nodig en soft waar het kan.
    Ik denk dat je juist een prachtige balans gevonden heb tussen scherp en onscherp.

    LG, Karina

  5. Ik vind de Slak het mooist Marjolein hij glimt zo mooi en de spriet lekker scherp
    Lekker genieten in het bos is zat te zien
    Groetjes Janny

  6. Hoi baardvrouwtje Marjolein,
    in foto’s komen ook emoties tot uiting en ik vind deze foto’s meer dan mooi.
    Ze hoeven ook niet altijd prefect scherp te zijn en dat bewijs jij ook met deze foto’s.
    Ze zijn echt mooi, en zelfs heel mooi! Ik geniet er in ieder geval heel erg van 🙂
    Garoetjes van het andere baardvrouwtje, Helma

  7. Hoi Marjolein. Ik vind je foto’s heerlijk. Uitbundig en vol leven en kleur. Maar ook die mini druppeltjes op die paardebloem (?). lieve groetjes uit TeHoro, Hanneke

Geef een reactie

