LIBELLE(TJE)

Op een mooie ochtend ging ik wederom naar het Streekbos om wat moois te fliepsen. Ik hoopte op een ijsvogel, zoals altijd, maar nee geen ijsvogel te bekennen. T was eigenlijk maar goed ook, ik had mijn systeemcamera bij me met een 50-200mm lens en daar kom je niet zo ver mee. Waar ik helemaal niet op gerekend had was een libelle. Die zat netjes zitten en ik had tijd om hem van alle kanten te fliepsen. Het bleef natuurlijk jammer dat ik niet ‘voldoende’ lens had, maar wie het kleine niet eert…..         🙂   Ik heb geen idee welke libelle dit is, maar er is vast wel iemand die me wijzer wil maken. Toch?!  Ik heb niet alle foto’s gecropt, dus hij is zo klein als ie is..

 

***

***

***

 

***

***

 

foto’s van 26- mei 2017

15 thoughts on “LIBELLE(TJE)

  1. Je gaat weg voor een ijsvogel en komt met een libelle thuis……dat heb ik ook wel eens als iknaar de super ga….altijd meer als ik wilde… 🙂 🙂
    Maar dit kleine libelle tje staat er toch mooi op hoor….je moet maar denken…klein maar fijn…. Groetjes.
    P.s.. vandaag is de bevalling.. 🙂

  2. Hi Marjolein,

    Ik weet het niet zeker maar ik denk een vrouwtjes platbuik of een oeverlibel (maar ik ben geen kenner dus kan er zomaar naast zitten)

    Ik hoop niet dat je boos op me wordt maar eerlijk gezegd vind ik de kleuren een beetje hard overkomen.
    Komt waarschijnlijk doordat het super zonnig was.
    Misschien iets terug schroeven in photoschop of zo, dan heb je namelijk echt goud in handen.

    Maar anders dan dat vind ik het heerlijke foto’s.
    En werkelijk bomvol met bokeh rondjes, hoe krijg je het voor elkaar.
    Bokeh geeft je foto’s zoveel meer sfeer.
    Super.

    Gewoon de volgende ronde voor de ijsvogel gaan.
    Ik noem hem tegenwoordig de plaagvogel, telkens als ik hem wil bezoeken is tie niet thuis en als hij thuis is verstopt hij zich als hij mij ziet.

    Hoop dat jij meer succes heb.

    LG, Karina

    • Ha Karina, nee natuurlijk niet boos, je hebt gelijk. Het licht is hard en het was te zonnig. Ik heb in LR de hooglichten er zo veel mogelijk uitgehaald, maar het helpt niet. Ook in PS wordt het er niet beter op. K heb ook heel erg getwijfeld of ik ze zou posten, toch maar gedaan! Dank je voor je opbouwend commentaar, LG Marjolein

  3. Haha ben dus niet alleen die lens tekort komt of teveel! Je kan toch niet die hele karrevracht altijd meenemen😉. Mooie beelden van dit prachtige beestje!

  4. Als ik deze libel zo zie dan is het een Noordse witsnuitlibel buuf baardvrouwtje.
    En dat zou ook zomaar kunnen want ook de vroege glazenmakers vlogen daar rond en die waren daar nog nooit gezien.
    Ik dacht eert aan een oeverlibel maar dan zou zijn gele tekening moeten doorlopen en deze heeft alle kenmerken van een Noordse witsnuitlibel vrouw.
    Helemaal top. Daar ben ik dus deze week ook weer te vinden 😉
    Garoetjes van baardvrouwtje Helma

    • Jammer dat ik geen foto van de voorkant van zijn snuit heb, maar ik denk dat je het wel goed hebt. Ik heb ff bij jou gekeken en de achterkant lijkt wel te kloppen. Bedankt buuf baardvrouwtje Helma!

Geef een reactie

